Deres opgave lød således.
Det nyeste og mest hotte rejsemål er Zambia, men for at folk bliver klar over det, må rejsebureauerne lave reklame, der kan vække folks interesse.
I er nu ansat ved Taulov rejser og har fået til opgave at filme den perfekte reklame.
For at gøre dette, ved den gode reklame-optager, at han er nød til at kigge på, hvad der er på markedet allerede.
- Du kan finde inspiration ved fx Spies rejser eller Bravo tours
Det næste han så må undersøge, er området rejsen går til. han må søge oplysninger om:
- hvor stor landet er.
- hvordan temperaturen er
- hvordan klimaet er
- hvordan befolkningen er
- hvilket sprog de taler
- hvilken religion de har
- osv.
Når disse oplysninger er fundet og bearbejdet må han finde ud af, hvordan han fanger kunderne.
- Det kan gøres gennem humor, sang eller et godt slogan - vær kreativ
Når han har det på plads, er det tid til at finde på selve forløbet eller handlingen i reklamen. han må altså lave en drejebog for at få overblik
Efter at reklamen-optageren har gjort sit forarbejde er han nu klar til at skyde filmen, uden at bruge en masse tid på spildt arbejde, ved filminger der ikke skal bruges.
Når reklamen er filmet, ved han, at det er tid til at redigere og færdiggøre den, så den er klar til at komme ud til kunderne.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar